Husa Logistics

Warehousing uitbesteden Veendam

Je bent opzoek naar een partner die de opslag van jouw producten verzorgt en die ze probleemloos kan ontvangen en versturen op de manier die jij wilt.

  • Je hebt veel of weinig opslag nodig?
  • Je wilt diervoeding of levensmiddelen opslaan?
  • Je bent een MKB’er of een multinational?
  • Je hebt behoefte aan een persoonlijke benadering en contact?

Wij helpen je graag! Bij HUSA Logistics begrijpen we op basis van onze kennis en dertig jaar ervaring wat nodig is om de kwaliteit te leveren die je verlangt. Daarom staan wij klaar om een belangrijk onderdeel van jouw supply chain te worden.

Kwaliteit en flexibiliteit

Wij leveren de kwaliteit en flexibiliteit die je nodig hebt. Wij laten onze kwaliteit extern certificeren en bewaken deze dagelijks. Wij geven je continu inzicht in je voorraden en het verloop ervan. Wij hebben uiterst concurrerende tarieven en combineren die met de zekerheid en continuïteit die je mag verwachten.

Oppervlakte warehouse Veendam

In ons warehouse bieden wij palletopslag in stellingen aan of opslag op een vlakke vloer. Wij beschikken over 66.500m2 warehouse. Met ons eigen WMS-systeem beheren wij de voorraden van onze klanten. Daarmee kunnen wij 24/7 zien waar en hoeveel er staat. En u ook via ons web portal. Tot op pallet-niveau. Ons ervaren team van medewerkers is gespecialiseerd in het palletiseren van importcontainers. Daarnaast verzorgen we de gehele goederenontvangst en de administratieve afhandeling van de goederen.

Wij zijn gespecialiseerd in de opslag van levensmiddelen en diervoeding, die niet aan temperatuur onderhevig zijn. Ons warehouse voldoet hierbij aan de hoogst mogelijke hygiëne eisen die voor de opslag van levensmiddelen en diervoeding van toepassing zijn. Wij bieden flexibiliteit door ons grote warehouse, ons eigen transport en de mogelijkheden om te verpakken of om te pakken.

Veelgestelde vragen

Voorraadbeheer

Hoe beheren jullie de voorraad van mijn producten?
HUSA Logistics gebruikt Arox als Warehouse Management Systeem. Arox geeft continu inzicht in je voorraden en in- en uitgaande orders. Alle relevante informatie van je order of voorraadartikelen zijn via het webportaal beschikbaar.

Kan ik real-time inzicht krijgen in mijn voorraadniveaus?
HUSA Logistics gebruikt Arox als Warehouse Management Systeem, welke continu inzicht geeft in je voorraden en in- en uitgaande orders. Alle relevante informatie van je order of voorraadartikelen zijn daar beschikbaar en via het webportaal of een EDI verbinding in te zien. Inkomende voorraden worden bij binnenkomst meteen in het systeem gezet.

Bieden jullie voorraadbeheer diensten aan, zoals counting en kwaliteitscontrole?
HUSA Logistics beschouwt tenminste een jaarlijkse telling en standaard levering- en ontvangstcontrole als een onderdeel van voorraadbeheer en deze worden dus als onderdeel van onze standaarddienstverlening uitgevoerd. Op jouw verzoek kunnen we een extra controletelling inzetten naar behoefte.

Kan ik elk moment zelf bij de voorraad?
Mocht je als klant een bezoek willen brengen aan HUSA Logistics dan kan dat tijdens de openingstijden door aanmelding bij het Bedrijfsbureau. Onder begeleiding van een HUSA Logistics-medewerker kun je altijd je voorraad controleren.

Mogen jullie levensmiddelen en diervoeding opslaan?
Wij zijn gespecialiseerd in de opslag van levensmiddelen en diervoeding, die niet aan temperatuur onderhevig zijn. Ons warehouse voldoet hierbij aan de hoogst mogelijke hygiëne eisen die voor de opslag van levensmiddelen en diervoeding van toepassing zijn. Bij HUSA Logistics zijn wij voor warehouse activiteiten FSSC22000, SKAL, AEO en GMP+ gecertificeerd.

Veiligheid en betrouwbaarheid

Hoe garanderen jullie de veiligheid van mijn producten in jullie magazijn?
Ons magazijn is voorzien van een alarmsysteem en de toegangsdeuren zijn alleen met een pasje te openen. Toegang is dus alleen onder begeleiding van een HUSA Logistics-medewerker mogelijk. Wij werken met een vast team van betrouwbare medewerkers.

Wat zijn jullie procedures voor kwaliteitscontrole en foutreductie?
Wij hanteren een strenge ontvangstcontrole zodat alleen die producten voor jou op voorraad worden gelegd die je qua kwaliteit en hoeveelheid verwacht. Afwijkingen worden meteen aan je gemeld,

Mogelijke fouten bij verzending worden voorkomen doordat er elke zending gecontroleerd wordt voordat de zending verstuurd wordt. Voor bepaalde klanten van levensmiddelen gebruiken we hun eigen uitgebreidere protocollen.

Hoe gaan jullie om met beschadigde of verloren producten?
Op jouw verzoek doen we, naast onze reguliere telling, extra controletellingen om te ontdekken of er voorraadverschillen zijn. Beschadigde producten worden apart gezet en meteen aan je gemeld.

Extra diensten

Wat kunnen jullie aanbieden als extra Value Added Logistisc (VAL)/ Value Added Service (VAS)?
HUSA Logistics kan verschillende extra diensten voor je uitvoeren. We hebben decennia ervaring met het lossen en laden van containers. Voor veel klanten pakken we om- of over en stickeren en wikkelen we hun pallets. Voor onze levensmiddelen- en diervoedingsklanten verbulken we vanuit zakgoed of bigbags. En staat je activiteit er niet tussen? Neem dan contact op en we bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik op locatie werken in een eigen kantoor?
Ook dit is mogelijk bij HUSA Logistics. Wij hebben de beschikking tot over extra kantoorruimte, die flexibel of vast te huur is. Mocht je meer over deze mogelijkheid willen weten? Neem dan contact op en we bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Hebben jullie een Douanevergunning/entrepot?
Wij hebben geen Douane-entrepotvergunning, maar werken uiteraard mee mochten onze klanten dit op onze terminal willen realiseren.

Welke ondersteuning kunnen jullie bieden bij Douanezaken?
In het algemeen klaart de klant zijn goederen zelf in de haven van Rotterdam. Voor ondersteuning bij in- of uitklaring gebruikt HUSA Logistics de expertise van Gaston Schul. Gaston Schul heeft kantoor op onze terminal en biedt scherpe tarieven.

Bieden jullie ook transport aan?
Met onze eigen vloot vrachtwagens bieden wij flexibele transportoplossingen aan. Mochten we het transport niet zelf uitvoeren dan organiseren wij bulk- of regulier transport via één van onze transportpartners.

Levering en verzending

Wat zijn de standaard openingstijden voor binnenkomende en uitgaande zendingen?
Wij hanteren in onze warehouses openingstijden tussen 7:30 en 16:30 uur. Dat betekent dat om 16:00 uur de laatste auto’s zich kunnen melden om geladen of gelost te worden. In overleg kunnen de tijden verruimd worden. Ons bedrijfsbureau is geopend tussen 7:30 en 17:00 uur.

Wat zijn de cut-off tijden voor het aanmelden van orders?
HUSA Logistics hanteert bij voorkeur de standaard-orderaanvraag van dag A voor dag C. Bij dag A voor dag B geldt dat er tenminste 8 werkuren tussen moet zitten. Kortere aanmeldtijden, waaronder dag A voor A, zijn mogelijk met toepassing van een spoedtarief.

Integraties en koppelingen

Welke mogelijkheden zijn er voor het verwerken van orders?
HUSA Logistics biedt 4 mogelijkheden aan om orders te verwerken
1. Handmatig: het bedrijfsbureau maakt de orders en artikelen aan op basis van informatie van de klant
2. EDI Format: informatie van een order wordt verstrekt door opdrachtgever op basis van een format die het bedrijfsbureau handmatig inleest
3. Webportaal: je krijgt toegang tot ons webportaal waarin je zelf orders kunt aanmaken en de voorraad inzichtelijk voor je is
4. Systeemkoppeling: we maken samen een systeemkoppeling met je huidige systeem zodat je de orders in je eigen systeem kan ingeven

Kosten en prijzen

Wat zijn de kosten voor opslag en orderverwerking?
HUSA Logistics biedt een oplossing voor iedereen tegen eenvoudige, duidelijke en scherpe tarieven. Wil je onze efficiënte standaardoplossingen of een oplossing op maat? Neem dan contact op en we bespreken wat de mogelijkheden zijn. Als je wensen duidelijk zijn sturen we je binnen 24 uur een passende offerte.

Zijn er extra kosten voor het verwerken van piekperiodes of speciale verzoeken?
HUSA Logistics biedt veel flexibiliteit als onderdeel van de standaard-dienstverlening. Bij bijzondere verzoeken waaronder spoedaanvragen geven we van tevoren duidelijkheid of en hoeveel extra kosten daarbij horen.

Klantenservice en ondersteuning

Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Voor vragen over onze dienstverlening staat ons bedrijfsbureau van 7:30 tot 17:00 uur (maandag t/m vrijdag) telefonisch tot je beschikking (0598-657514) of via customerservice@husa-logistics.nl.

Mocht je vragen hebben buiten kantooruren, dan kun je contact opnemen met je accountmanager.

Vertel ons over uw opdracht

Kom met ons in contact om samen uw mogelijkheden te bespreken.

Bent u er al over uit dan kunt u ook direct een offerte bij ons aanvragen.

Neem contact op Vraag een offerte aan
© HUSA Logistics. All rights reserved
Ontwikkeld door: Convident